Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 31 Disember 2011

Gambar : Basikal antik dijual pada harga £50,000


Sebuah basikal antik yang sudah berkarat  dibuat pada tahun 1906 akan segera dilelong dengan harga fantastik. Basikal ini diyakini menjadi basikal dengan motor tertua di dunia. 
Menurut laporan, Indian Camelback 1906 ini merupakan basikal dengan motor tertua di dunia. Basikal ini akan dilelong dan diharapkan dapat terjual dengan harga GBP50 ribu. Pada tahun itu, hanya ada 1.698 basikal ini dibuat di pasaran.
Basikal ini dimiliki keluarga du Pont yang membelinya dari syarikat pembuatnya, Indian Motorcycle Manufacturing Company. Perusahaan ini merupakan pesaing Harley-Davidson yang kemudian bangkrap pada tahun 1953.
Basikal bermotor ini dilengkapi silinder tunggal dengan tenaga 2,25hP serta mampu mencapai kecepatan maksimum 50km/jam. Kenderaan yang terakhir dikeluarkan pada 1970an ini akan dilelong di Las Vegas pada 12 Januari seperti dipetik DM.
* Sumber



0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP